Balans w ciele – klucz do zdrowia fizycznego

Zachowanie równowagi jest ważne w każdym aspekcie życia, nie tylko między pracą, a odpoczynkiem czy też dietą, a odstępstwami od diety. Równie istotne jest zachowanie balansu w przypadku treningów, a konkretniej w trenowanych partiach ciała.

Do uzyskania pełnej sprawności fizycznej, pozbawionej bólu i dyskomfortu, koniecznym jest trenowanie całego ciała. Nie możemy pomijać żadnej części i skupiać się tylko na jednej. Wiem, że każdy ma ulubioną część ciała, którą lubi ćwiczyć i dla niej poświęca najwięcej czasu. Natomiast takie postępowanie może doprowadzić do poważnych kontuzji i uszkodzenia naszego ciała (fizycznego). Dlaczego u sportowców występują tak często kontuzje i przeciążenia?! Po pierwsze bardzo dużo trenują, a po drugie ze względu ma swoją dyscyplinę ukierunkowują się na daną partię mięśniową, dany ruch, który przeważa w danej dyscyplinie. Sportowcy to inna bajka, potrzebują szczególnej uwagi i opieki, dlatego zajmijmy się codziennymi przypadkami.

Prawdą jest, że jeśli będziemy trenować jedną partię np. brzuch lub nogi, to szybko może dojść do przepracowania czyli zbyt dużego obciążania danej partii. Zapominanie części ciała za to się osłabiają. Taki dysbalans doprowadza do licznych kontuzji, urazów i bolesności. W dłuższej perspektywie może powodować uszczerbek na zdrowiu czy też niepełnosprawność.

Jedną z chorób cywilizacyjnych, którą dotyka coraz więcej osób, to ból w odcinku lędźwiowym. Najczęściej przyczyną jest siedzący tryb życia (praca biurowa lub częsta jazda samochodem), który powoduje osłabienie odcinka lędźwiowego i skrócenie mięśni brzucha. Jeśli taka osoba postanowi, że chce zgubić tłuszczyk na brzuchu i zacznie wykonywać ćwiczenia na te partie mięśniowe, to jeszcze bardziej pogłębi swój problem. W takim przypadku najważniejsze jest wzmocnienie osłabionych mięśni i dodatkowa praca na całe ciało. 1000 brzuszków jest najgorszym rozwiązaniem.

Zachowaj równowagę poprzez właściwy trening. Jeśli masz słabe punkty w ciele np. słabe mięśnie pośladkowe, a mocne nogi to zastanów się czy za bardzo nie obciążasz nóg (za dużo przysiadów), a za mało pracuje pośladek. Bo wiedz, że jeśli nogi są mocniejsze od pośladków, to właśnie one przejmą pracę, którą powinny wykonywać mięśnie pośladkowe. Masywne nogi, płaski pośladek?! To już wiesz co jest grane.

Najlepszym rozwiązaniem jest trenowanie całego ciała, a w przypadku słabszych partii troszkę większą uwagę poświęcić właśnie nim. Kobiety zazwyczaj mają słabsze górne partie mięśniowe, mocniejsze dolne. W takim przypadku pomijanie ćwiczeń na ramiona, barki, plecy będzie prowadziło nie tylko do dysproporcji w wyglądzie ciała, ale również do dysbalansu mięśniowego.

Dlatego w moich programach treningowym np. FIT początek w 30 dni czy też BIKINI BODY EXPRESS jest uwzględniona każda partia mięśniowa oraz zawarte są równie ważne ćwiczenia rozciągające. Jeśli nie wiesz jak trenować, to ćwicz na całe ciało z planem treningowym jakie dołączam do każdego programu treningowego lub wyzwania. Razem ze mną będziesz powoli i sukcesywnie nie tylko zmieniać wygląd, ale również dbać o sprawność całego ciała.

Podziel się tym wpisem z przyjaciółmi:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Zmień swoje ciało i życie w FIT body Club!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz również

Zapisz się do newslettera

Zapisz się, aby zawsze być ze mną w kontakcie i otrzymywać najnowsze informacje o nowościach i wszystkich działaniach w FIT body Club!

Ważne

Materiały na tej stronie mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią porady medycznej. Zawsze skonsultuj się z lekarzem przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety lub programu ćwiczeń.

Potrzebujesz pomocy?
  • Wszelkie pytania kieruj przez formularz kontaktowy

www.fitbodyclub.pl © 2019  Regulamin Polityka prywatności | Kontakt 

visa.svg
mastercard.svg
dotpay_logo_napisPL