Ogólnie wiadomym jest i nie zaprzeczalnym, że ciemny chleb jest zdrowszy od białego. Ktokolwiek odchudzał się w swoim życiu, doskonale wie, że pomaga zgubić zbędne kilogramy i należy nim zastąpić białe pieczywo.

Niby każdy to wie, ale nie wszyscy wiedzą czym różni się białe pieczywo od ciemnego i że kolor chleba nie odpowiada za jego zdrowotne wartości. Zatem warto jest wiedzieć, dlaczego i jakie ciemne pieczywo należy wybierać, zwłaszcza jeśli chcemy schudnąć, dbać o ciało, sylwetkę i zdrowie.

Jakie ciemne pieczywo wybierać?

Ciemne pieczywo to takie, które jest wykonane z mąki pełnoziarnistej o wysokim typie (np. 2000). Im większy typ mąki tym więcej składników mineralnych, ciemniejsza barwa i wartość odżywcza. Do ciemnego pieczywa również zaliczamy wyroby z mąki żytniej, orkiszowej, gryczanej. Prawdziwy chleb powinien składać z dobrej mąki o wysokim typie, wody, zakwasu lub drożdży i soli. Często producenci oszukują konsumentów barwiąc jasny chleb słodem bądź karmelem oraz dodając niepotrzebne dodatki pod nazwą E. Dlatego należy szczególną uwagę zwracać na etykiety, czytać skład bądź w piekarni pytać się ekspedientki z czego jest wykonane dane pieczywo. Prawdziwe pełnoziarniste pieczywo jest dużo cięższe od białego i ma barwę szarobrązową.

Pozytywne właściwości:

  1. Ciemne pieczywo czyli pełnoziarniste/ żytnie/ orkiszowe zawiera większą ilość błonnika pokarmowego, dzięki temu zapobiega zaparciom i korzystnie wpływa na jelita. Obecność błonnika również powoduje wydłużenie procesu, co sprawia dłuższe uczucie sytości. Z białym pieczywem jest zupełnie odwrotnie, czyli szybko się trawi i nie daje sytości na dłużej co jest nie korzystne dla osób odchudzających.
  1. Im ciemniejsza barwa i wyższy typ mąki tym większa zawartość witamin z grupy B (B1, B2, PP), ale również składników mineralnych (cynk, magnez, miedź, żelazo, mangan).
  1. Ciemne pieczywo ma niski indeks glikemicznym w związu z tym węglowodany wolniej się trawią. Dzięki spowolnionemu wchłaniana cukrów zapobiega powstawaniu cukrzycy. Jest to idealne rozwiązanie nie tylko dla cukrzyków, ale również osób odchudzających się. Indeks białego pieczywa jest prawie dwa razy większy.

 

Im ciemniejszy chleb tym zdrowszy i korzystniejszy pod względem sylwetkowym. Na pewno wspomoże i ułatwi odchudzanie, a dodatkowo będzie przyczyniał się do poprawienia parametrów zdrowotnych. Zatem wybieraj ciemne pieczywo zamiast bałego!

UWAGA! Ciemne pieczywo nie jest zdrowe dla wszystkich. Wolno się trawi, dlatego jest ciężkostrawne co nie dla każdego będzie korzystne. Takie pieczywo powinny unikać osoby mające problemy z żołądkiem lub cierpiące na chorobę wrzodową.

 

Podziel się tym wpisem z przyjaciółmi:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Zmień swoje ciało i życie w FIT body Club!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz również

Zapisz się do newslettera

Zapisz się, aby zawsze być ze mną w kontakcie i otrzymywać najnowsze informacje o nowościach i wszystkich działaniach w FIT body Club!

Ważne

Materiały na tej stronie mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią porady medycznej. Zawsze skonsultuj się z lekarzem przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety lub programu ćwiczeń.

Potrzebujesz pomocy?
  • Wszelkie pytania kieruj przez formularz kontaktowy

www.fitbodyclub.pl © 2019  Regulamin Polityka prywatności | Kontakt 

visa.svg
mastercard.svg
dotpay_logo_napisPL