Mój koszyk

Moje ulubione przepisy to są takie, które nie wymagają dużo czasu, są proste do wykonania, a zarazem smaczne i przede wszystkim zdrowe. Dzisiaj dokładnie jeden z takich przepisów czyli ekspresowa zupa z pora.

Składniki:

  • 1 por
  • 2 pietruszki korzeń
  • 1 marchewka
  • ząbek czosnku
  • parmezan
  • 1 limonka lub 1/2 cytryny
  • przyprawy: sól, pieprz, szczypta chilli, 2 liście laurowe, 3 ziarnka ziela angielskiego, 3 ziarnka jałowca,
  • jogurt z mleka koziego (do ozdoby na wierzch) dostępny w LIDLU
  • łyżeczka masła klarowanego/smalcu – do smażenia
  • łyżeczka masła do smaku

Obieramy pietruszkę, marchewkę i rozdrabniamy na mniejsze kawałki. Kolejno wkładamy do garnka, zalewamy wodą (niewielka ilość – 0,5l), dodajemy liść laurowy, ziele angielskie, ziarna jałowca i zagotowujemy. Warzywa gotować do momentu zmięknięcia. W między czasie kroimy pora w paski i obsmażamy na łyżeczce smalcu/ maśle klarowanym, dodajemy do niego ząbek czosnku (obrany i rozmiażdżony). Uprużonego pora dodajemy do warzyw i całość gotujemy na małym ogniu ok 2-3 minuty. Kolejno wyjmujemy liść laurowy i blendujemy na jednolitą masę. Następnie ponownie wstawiamy na ogień i doprawiamy solą, pieprzem, dodajemy szczyptę chilli, sok z całej limonki i łyżeczkę masła. Całość zagotować. Na koniec dodać starty parmezan (ok. 2-3 łyżki). Zamieszać i można podawać. Na talerzu przyozdobić łyżeczką jogurtu z mleka koziego ( LIDL).

Smacznego

Zmień swoje ciało i życie w FIT body Club!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz również

www.fitbodyclub.pl © 2019-2021