Jak przywrócić równowagę po świątecznym obżarstwie?

Kolejne święta już za nami, a my jak co roku objedzeni. Co zrobić, aby przywrócić organizm do równowagi i przygotować się do Sylwestra?

Nasz organizm przez ostatnie dni miał nie lada wyzwanie, ponieważ potrawy świąteczne to niezły miszmasz i „armagedon” dla wątroby i żołądka. Różnorodność potraw i nadmiar jedzonych posiłków sprawiają, że czujemy  się ociężali, a nasze ciało potrzebuje porządków. Co zatem warto zrobić?

  1. Przede wszystkim pij dużą ilość wody w ciągu dnia, najlepiej między posiłkami. Popijanie w trakcie jedzenia sprawia, że rozrzedzamy soki trawienne i gorzej trawimy potrawy.
  2. Zacznij dzień od szklanki ciepłej wody z cytryną oraz szczyptą kurkumy, która poprawia procesy trawienne, zapobiega wzdęciom i pobudza wydzielanie żółci.
  3. Zakwaszaj żołądek sokiem z cytryny lub octem jabłkowym, koniecznie przed posiłkiem bogatym w białko zwierzęce.
  4. Wprowadź probiotyki i prebiotyki najlepiej w postaci kiszonej kapusty.
  5. Duże ilości warzyw np. sałatki warzywne, potrawy wegetariańskie lub soki warzywne.
  6. Zmniejsz ilość węglowodanów np. kasz, makaronów, chleba.
  7. Wprowadź więcej zup/kremów warzywnych, są lekkostrawne i nie pozostawią uczucia ciężkości.
  8. Nie zapomnij o zdrowych tłuszczach, np. oliwa z oliwek, żółtka jaj, olej kokosowy.
  9. Używaj do potraw i napojów przypraw o działaniu przeciwzapalnym i przyspieszającym metabolizm np. cynamon, kurkuma, imbir, rozmaryn, pieprz cayenne.
  10. Ziołowe herbatki między posiłkami np. z pokrzywy, melisy, szałwii.
  11. Zacznij dzień od śniadania białkowo-tłuszczowego np. jajecznica z warzywami.
  12. Więcej się ruszaj, idź na spacer, zacznij trenować odrazu po świętach, nie czekaj do nowego roku. Zwlekanie nic nie da, jedynie opóźnienie efektów i gorsze samopoczucie na Sylwester.
  13. Zastosuj treningi interwałowe, które przyspieszają metabolizm i powodują, że spalamy kalorie jeszcze długo po treningu, niżeli w przypadku treningu cardio. Szczególnie polecam program treningowy CARDIO ZONE.
  14. Staraj się nie łączyć posiłków węglowodanowych z białkami czyli oddzielnie stek z warzywami i osobno sałatka z ryżem.
  15. Do godzin popołudniowych jedz posiłki białkowo-tłuszczowe, a na wieczór zostaw węglowodanowe np. jaglanka z malinami i olejem kokosowym. Taki rozkład sprawi że przyspieszymy spalanie tkanki tłuszczowej, będziemy mieli więcej energii w ciągu dnia, a organizm będzie lepiej się regenerował i wypoczywał.
  16. Wysypiaj się, sen jest to najlepsza regeneracja dla organizmu.

W zdrowym ciele, zdrowy duch. Zacznij porządki od dzisiaj.  Powodzenia.

Podziel się tym wpisem z przyjaciółmi:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Zmień swoje ciało i życie w FIT body Club!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz również

Zapisz się do newslettera

Zapisz się, aby zawsze być ze mną w kontakcie i otrzymywać najnowsze informacje o nowościach i wszystkich działaniach w FIT body Club!

Ważne

Materiały na tej stronie mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią porady medycznej. Zawsze skonsultuj się z lekarzem przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety lub programu ćwiczeń.

Potrzebujesz pomocy?
  • Wszelkie pytania kieruj przez formularz kontaktowy

www.fitbodyclub.pl © 2019  Regulamin Polityka prywatności | Kontakt 

visa.svg
mastercard.svg
dotpay_logo_napisPL