Pszenica i gluten -> WHY NOT?

Jak to jest z tą pszenicą i glutenem? Jeść czy nie jeść?!!

Pszenica jest obecnie mocno zmodyfikowana, ale przede wszystkim  zawiera gluten i bardzo podnosi poziom insuliny nawet bardziej od białego cukru, dlatego pszenicę należy bez zastanowienia wyeliminować z naszej diety.

Gluten- białko występujące w większości zbóż (pszenica, żyto, jęczmień, owies-zanieczyszczony glutenem, pszenżyto oraz orkisz), nadające sprężystość domowym wypieką, które nie ma dla nas żadnej wartości odżywczej ponieważ nasze ciała nie wykorzystują jego aminokwasów.  Gluten ma bardzo destrukcyjny wpływ na nasz organizm bez względu na to czy jesteśmy uczuleni na gluten czy nie, a w szczególności niszczy jelita, które są naszym drugim mózgiem.

Gluten uszkadza mózg, stawy, powoduje reakcję autoimmunologiczną oraz może być przyczyną depresji.

Wyjątek stanowi chleb żytni na zakwasie (zakwas prawie w całości eliminuje gluten). Najlepsza opcja chleb gryczany lub gryczany na zakwasie.

Najlepiej zastąpić chleb i bułki, chlebem żytnim na zakwasie, dobrymi kaszami (gryczana, jaglana, komosa ryżowa) oraz ryżem białym/basmati lub ziemniakami/batatami.

PODSUMOWUJĄC -> wyrzucamy pszenicę oraz produkty zawierające gluten.

Zmień swoje ciało i życie w FIT body Club!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz również

Ważne

Materiały na tej stronie mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią porady medycznej. Zawsze skonsultuj się z lekarzem przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety lub programu ćwiczeń.

Potrzebujesz pomocy?

www.fitbodyclub.pl © 2019  Regulamin Polityka prywatności | Kontakt 

visa.svg
mastercard.svg
dotpay_logo_napisPL