Trening cardio czyli wysiłek aerobowy (trening aerobowy).

Do treningu aerobowego możemy zaliczyć dowolną aktywność fizyczną utrzymującą w ruchu duże grupy mięśniowe przez 20-40 min, przy jednoczesnym utrzymaniu określonego tętna (60-85% HRmax). Mogą to być biegi, jazda na rowerze, pływanie, spacer w szybkim tempie lub trenażer eliptyczny.

Aeroby pozwalają spalać kalorie (tylko podczas treningu) i zwiększają zdolność organizmu do spalania tłuszczu.

Trening aerobowy jest dobry z punktu widzenia profilaktyki układu sercowo-naczyniowego.

  • obniża ciśnienie krwi,
  • polepsza natlenienie mięśni,
  • zwiększa pojemność wyrzutową serca

Idealny dla osób którzy chcą się roztrenować (początkujących), pragnących spalić tk. tłuszczową oraz dla chcących zwiększyć swoją wydolność tlenową.

Organizm adaptuje się do treningu aerobowego szybciej niż do jakiejkolwiek innej formy wysiłku. Trzeba je wykonywać coraz dłużej i częściej, co doprowadza do jeszcze większego katabolizmu mięśniowego.

Udowodniono, że wykonywanie aerobów częściej niż 4 razy w tygodniu powoduje spadek tempa przemiany materii.

Dla kogo nie zaleca się aerobów:

  • dla osób cierpiących na załamanie metaboliczne
  • którym zależy na przyroście tkanki mięśniowej
  • którzy chcą przyspieszyć tempo przemiany materii

Kiedy najlepiej wykonywać aeroby aby skutecznie spalać kalorie nawet po paru minutach?

Są trzy opcje:

  • na czczo
  • zaraz po treningu siłowym
  • ok. 2-3 h po posiłku zawierającym węglowodany

Aeroby są bardzo przyjemną formą relaksu, wyciszenia (zwłaszcza poranne bieganie na łonie natury). Jest to idealny sposób na „odmóżdżenie”, pobudzenie całego organizmu oraz polepszenie krążenia.

Dla osób początkujących najlepsza opcja na wdrożenie się i przystosowanie do zwiększonego wysiłku.

Dla mnie bieganie jest idealną formą treningu na urlopie, ponieważ w ten sposób mogę poznać okolicę ale również rozpocząć dzień aktywnie i pozytywnie bo bieganie zawsze poprawia mi humor. 😉

Podziel się tym wpisem z przyjaciółmi:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Zmień swoje ciało i życie w FIT body Club!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz również

Zapisz się do newslettera

Zapisz się, aby zawsze być ze mną w kontakcie i otrzymywać najnowsze informacje o nowościach i wszystkich działaniach w FIT body Club!

Ważne

Materiały na tej stronie mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią porady medycznej. Zawsze skonsultuj się z lekarzem przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety lub programu ćwiczeń.

Potrzebujesz pomocy?
  • Wszelkie pytania kieruj przez formularz kontaktowy

www.fitbodyclub.pl © 2019  Regulamin Polityka prywatności | Kontakt 

visa.svg
mastercard.svg
dotpay_logo_napisPL