Mój koszyk

Trening INTERWAŁOWY czyli wysiłek anaerobowy.

Trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT) polega na wykonywaniu na zmianę ćwiczeń w tempie bardzo intensywnym i umiarkowanym, podczas którego organizm odpoczywa.

W interwałach tętno powinno oscylować między 85-95% HRmax (tempo bardzo intensywne) oraz 50-60% HRmax (przy umiarkowanym). Przykładowo bieg w bardzo szybkim tempie przez 1 minutę i następnie 2 minuty powoli aby tętno spadło.

Mogą to być naprzemienne sprinty, trening obiegowy z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami, tempem oraz obciążeniem, wioślarz lub trening na basenie np. 30 sec maksymalnie  szybka i energiczna praca nóg z 30 sec przerwą między rundami (wypróbowane, daje mocno w kość)

Trening interwałowy czyli HIIT zwiększa LBM (suchą masę mięśniową) oraz EPOC (zwiększona powysiłkowa konsumpcja tlenu) co doprowadza do przyspieszenia przemiany materii oraz charakteru antykatabolicznego.

Jest skuteczniejszą metoda spalania tłuszczu i podnoszenia wytrzymałości niżeli cardio.

Dla kogo zaleca się HIIT:

  • dla cierpiących na załamanie metaboliczne
  • dla sportowców o charakterze sprinterskim
  • dla pragnących spalić tk. tłuszczową efektywniej
  • dla chcących przyspieszyć tempo przemiany materii

Dla kogo NIE zaleca się HIIT:

  • dla osób niewytrenowanych
  • dla osób dla których celem jest maksymalna wydolność tlenowa

Kiedy wykonywać:

  • po treningu siłowym
  • zamiennie za trening siłowy jako oddzielna jednostka treningowa

Trening interwałowy jest moją ulubiona formą treningu ponieważ mam dużo większą różnorodność ćwiczeń i krótszy czas trwania treningu niżeli aeroby.

Polecane treningi o wysokiej intensywności:

SUMMER trening #16

SUMMER trening #12

Zmień swoje ciało i życie w FIT body Club!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz również

www.fitbodyclub.pl © 2019-2021