Trening INTERWAŁOWY czyli wysiłek anaerobowy.

Trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT) polega na wykonywaniu na zmianę ćwiczeń w tempie bardzo intensywnym i umiarkowanym, podczas którego organizm odpoczywa.

W interwałach tętno powinno oscylować między 85-95% HRmax (tempo bardzo intensywne) oraz 50-60% HRmax (przy umiarkowanym). Przykładowo bieg w bardzo szybkim tempie przez 1 minutę i następnie 2 minuty powoli aby tętno spadło.

Mogą to być naprzemienne sprinty, trening obiegowy z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami, tempem oraz obciążeniem, wioślarz lub trening na basenie np. 30 sec maksymalnie  szybka i energiczna praca nóg z 30 sec przerwą między rundami (wypróbowane, daje mocno w kość)

Trening interwałowy czyli HIIT zwiększa LBM (suchą masę mięśniową) oraz EPOC (zwiększona powysiłkowa konsumpcja tlenu) co doprowadza do przyspieszenia przemiany materii oraz charakteru antykatabolicznego.

Jest skuteczniejszą metoda spalania tłuszczu i podnoszenia wytrzymałości niżeli cardio.

Dla kogo zaleca się HIIT:

  • dla cierpiących na załamanie metaboliczne
  • dla sportowców o charakterze sprinterskim
  • dla pragnących spalić tk. tłuszczową efektywniej
  • dla chcących przyspieszyć tempo przemiany materii

Dla kogo NIE zaleca się HIIT:

  • dla osób niewytrenowanych
  • dla osób dla których celem jest maksymalna wydolność tlenowa

Kiedy wykonywać:

  • po treningu siłowym
  • zamiennie za trening siłowy jako oddzielna jednostka treningowa

Trening interwałowy jest moją ulubiona formą treningu ponieważ mam dużo większą różnorodność ćwiczeń i krótszy czas trwania treningu niżeli aeroby.

Polecane treningi o wysokiej intensywności:

SUMMER trening #16

SUMMER trening #12

Podziel się tym wpisem z przyjaciółmi:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Zmień swoje ciało i życie w FIT body Club!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz również

Zapisz się do newslettera

Zapisz się, aby zawsze być ze mną w kontakcie i otrzymywać najnowsze informacje o nowościach i wszystkich działaniach w FIT body Club!

Ważne

Materiały na tej stronie mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią porady medycznej. Zawsze skonsultuj się z lekarzem przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety lub programu ćwiczeń.

Potrzebujesz pomocy?
  • Wszelkie pytania kieruj przez formularz kontaktowy

www.fitbodyclub.pl © 2019  Regulamin Polityka prywatności | Kontakt 

visa.svg
mastercard.svg
dotpay_logo_napisPL