Moje wskazówki na świąteczne biesiadowanie

Święta już za parę chwil, a z nim wspaniały czas biesiadowania w gronie najbliższych osób. Jest to okres w którym nasza podaż kaloryczna będzie znacznie większa, a aktywność fizyczna dużo mniejsza. Co to może oznaczać?? Nic złego 😛 chociaż większość osób obawia się wydętego brzucha, kg na „plus” i stracenia efektów na które tak ciężko pracowały. Do tego jeszcze sylwester niedługo! 😮

Święta to okres w którym mamy odpocząć, spędzić czas w gronie najbliższych osób, dzielić się miłością, wdzięcznością, a do tego smacznie zjeść.

To czy będziemy trzymać dietę czy jeść co dusza zapragnie, zależy tylko od nas samych. Efekt końcowy powinien nas naprowadzić jak powinniśmy postępować. Jeśli będziesz się czuła okropnie i winna po zjedzeniu pierogów, ciast itp. to masz dwa wyjścia. Pierwsze to, zastosować mini dietę czyli jeść z umiarem i przyrządzić zdrowsze wersje dań, aby sumienie nie zniszczyło naszego dobrego samopoczucia. Druga opcja to popuścić szelki, wyłączyć głowę i cieszyć się świętami. Jeśli wyrzuty sumienia dopadną to najlepiej wykorzystać to i zamienić swoją złość oraz rozczarowanie w motywację do jeszcze ciężejszej pracy. Święta niech będą motorem napędowym do jeszcze lepszych efektów. Po świętach pełna mobilizacja i powrót na tory.

Tak ja pisałam, jeśli jednak czujesz się okropnie i ma to wpływać negatywnie na otoczenie to trzymaj się diety i ćwiczeń podczas świąt.

Tak prawdę mówiąc, to w 2-3 dni nie jesteśmy w stanie przytyć, aby zmarnować całą pracę kilku miesięczną/letnią. Problem się pojawia, kiedy święta trwają dłużej niż powinny.

Moje wskazówki na najlepsze Święta to nie mieć wskazówek i wykorzystać ten czas jak najlepiej.

Co mogę jedynie poradzić, to:

  1. Wystrzegać się produktów naprawdę negatywnie wpływających na organizm. Jest tyle substytutów i zamienników. Przykładowo:Biały cukier można zamienić na: miód, syrop klonowy, ksylitol (nie dla małych dzieci), erytrytol, stewia, cukier kokosowy, cukier daktylowy

    Mąka pszenna – mąka ryżowa, gryczana, jaglana, z amarantusa, kasztanowa, żołędziowa, kokosowa, bananowa

    Olej rafinowany – masło klarowane, smalec, tłuszcz z kaczki, gęsi

    Ocet spożywczy – ocet jabłkowy, ocet kokosowy

  2. Nie rezygnować z aktywności fizycznej w trakcie świąt. Krótki trening, bieg lub chociaż spacer z rodziną. Cokolwiek, aby tylko nie siedzieć cały dzień przy stole. U mnie trening rano w wigilię (ok 30 min) to tradycja i nie wyobrażam sobie inaczej zacząć dnia. W kolejne dni również staram się chociaż 30-40 minut przeznaczyć na ruch.
  3. Ostatnia wskazówka to zaraz po świętach wrócić na tory i to jeszcze z większą siłą.

 

Jeśli planujesz przyrządzić parę potraw lub wypieków w zdrowszej wersji i również smacznej to zapraszam do serii filmików „Świąteczne gotowanie” oraz do zapoznania się z ofertą mojego świątecznego e-booka.

Paulina Targańska, trener personalny, zdrowe jedzenie przepisy, skuteczna dieta odchudzająca, dieta bezglutenowa przepisy, świąteczne gotowanie, piernik świąteczny, herbata zimowa

 


Święta w zdrowym stylu | Przepisy świąteczne – PDF

Znajduje się w nim, aż 26 zdrowych przepisów na naszą polską wigilię. Są to dania inspirowane głównie kuchnią polską w wersji bezglutenowej. Starałam się, aby przepisy były łatwe do wykonania i przyrządzone z produktów dostępnych w większości sklepów. W e-booku znajdziesz m.in. przepisy na pierogi w dwóch wersjach, domowe pierniki, makowe szaleństwo, poncz kokosowy, kawa rozgrzewająca, śledzie w 3 odsłonach, krokiety, trufle i wiele innych.

ZOBACZ WIĘCEJ…

 

 


POLECAM

Świąteczne Gotowanie #1 – Herbata zimowa, Piernik świąteczny

Świąteczne Gotowanie #2 – Pieczeń świąteczna, Poncz kokosowy

Świąteczne Gotowanie #3 – Śnieżna droga z czekolady, Jajka faszerowane

Przedświąteczne CARDIO – ile kalorii spalamy podczas sprzątania?

 

WESOŁYCH ŚWIĄT

Podziel się tym wpisem z przyjaciółmi:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Zmień swoje ciało i życie w FIT body Club!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz również

Zapisz się do newslettera

Zapisz się, aby zawsze być ze mną w kontakcie i otrzymywać najnowsze informacje o nowościach i wszystkich działaniach w FIT body Club!

Ważne

Materiały na tej stronie mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią porady medycznej. Zawsze skonsultuj się z lekarzem przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety lub programu ćwiczeń.

Potrzebujesz pomocy?
  • Wszelkie pytania kieruj przez formularz kontaktowy

www.fitbodyclub.pl © 2019  Regulamin Polityka prywatności | Kontakt 

visa.svg
mastercard.svg
dotpay_logo_napisPL