Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/fitbody/domains/fitbodyclub.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/fitbody/domains/fitbodyclub.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/fitbody/domains/fitbodyclub.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/fitbody/domains/fitbodyclub.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Mój koszyk

Zaczynamy przygotowania do sezonu narciarskiego


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/fitbody/domains/fitbodyclub.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

 

Listopad mamy już przepołowiony, więc najwyższa pora, aby rozpocząć przygotowania do sezonu narciarskiego. Jeśli chcesz uniknąć kontuzji i w pełni cieszyć się białym szaleństwem, to koniecznie musisz się dobrze przygotować.

Narciarze zjazdowi, snowbordziści i narciarze biegowi, jeśli planujecie wyjazd w góry, aby w tym sezonie poszusować po stokach, to właśnie teraz należy wprowadzać odpowiednie treningi??

Najczęstszymi kontuzjami na stokach narciarskich są nadwyrężenia i naderwania mięśni, skręcenia stawu kolanowego oraz naderwania więzadeł. Treningi przed sezonem powinny być prowadzone nie tylko pod kątem wydolnościowym (bieg, rower, basen), ale również skupionym na wzmocnieniu całego ciało (z naciskiem na partie, które są mocniej obciążane). Będą to wszelakie ćwiczenia wzmacniające dolne partie mięśniowe, górne oraz bardzo ważne ćwiczenia stabilizacyjne (core).

Narciarze zjazdowi i snowbordziści powinni większą uwagę poświęcić dla mięśni dwugłowych uda (tylna część nóg), czworogłowych uda (przednia część uda), pośladkowych, core (brzuch) oraz dla więzadeł krzyżowych (ćwiczenie plyometryczne). Narciarze biegowi duży niacisk powinni kłaść na górne parte mięśniowe (ramiona, biceps, plecy), ale również na mięśnie brzucha (core).

Plan treningowy najlepiej, aby zawierał:

  • ćwiczenia cardio (bieg, rower, basen) – które poprawią wydolność,
  • ćwiczenia wzmacniające,
  • ćwiczenia rozciągające (osobna jednostka treningowa)

Poniżej znajdują się dwa treningi, które bardzo pomogą w przygotowaniach do sezonu narciarskiego.

Pierwszy jest treningiem podstawowym, wzmacniającym całe ciało. Drugi jest wzbogacony o elementy plyometryczne (skoki), aby wzmocnić więzadła krzyżowe.

Najlepiej zacząć od cardio i ćwiczeń z treningu nr. 1.

Kolejno wprowadzić do swoich przygotowań trening nr.2 .

 

https://paulinatarganska.pl/trening-przygotowujacy-sezonu-narciarskiego-nr/

 

https://paulinatarganska.pl/trening-przygotowujacy-sezonu-narciarskiego-ii/

Powyższe treningi znajdziesz również wchodząc bezpośrednio do kategorii „TRENING” i kolejno „SEZON NARCIARSKI”

Powodzenia ?

Życzę udanego sezonu narciarskiego⛷?

POLECANE

Warzywna zupa Górzystów

Jak przetrwać zimę i nie marznąć?

Jak prawidłowo wykonać PODPÓR / PLANK?

 

Zmień swoje ciało i życie w FIT body Club!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz również

www.fitbodyclub.pl © 2019-2021